Giro-dag
Giro-dag

Giro-dag

Vandaag een heerlijke Giro-dag gehad! We sprongen op onze MTB, daalden een klein stukje af en vanaf toen waren we al op het Giro parcours en lieten we de dag ‘gebeuren’. Vrijwilligers zeiden dat 200 meter verderop broodjes te halen waren. Dus wij daar eens kijken. Het was alleen al bijzonder grappig dat het anders verlaten Remondet nu een gezellig familiair sfeertje had met tenten, muziek, dikke hamburgers, veel kinderen en kadootjes van de Giro aanhang.
Voor we het wisten zaten we zo’n grote hamburger te eten, te kletsen met één van onze ingenieurs en toen besloten we de Giro tegemoet te rijden. Nog steeds bergaf. We reden onder wat togen door en schreven daar roemloos onze eigen geschiedenis 🤣. Handjes in de lucht!!
Lin Noir is anders 1 huis en een waterbak en nu was het ‘de beklimming’. Prachtig. Alles versierd, relaxte sfeer en we kwamen onze Giometra van studio persico tegen. Hij was daar met zijn vriendin, kinderen en gezellige skiclub. We mochten er zo bij zitten op de kleedjes maar besloten ‘de beklimming’ te rijden. 3km omlaag en weer omhoog. Onderweg werden we aangemoedigd alsof we in de kopploeg reden. Hilarisch. Wij weer zwaaien en die handjes omhoog natuurlijk.
Bij de waterbak was het nog maar even wachten en toen kwamen ze langs. Met de hele caravaan auto’s, fietsen, ambu, heli erboven. Geweldig!!
Terwijl we onze fietsen pakten was Lin Noir al bijna weer zoals we het kenden. Alles werd razend snel opgeruimd.
Wij draaiden weer om en reden naar huis. In de stilte, tussen de krekels, armpjes omlaag trekkend aan het stuur en voldaan thuisgekomen.
Topdag! We zetten de route op onze site zodat je ‘m zelf kunt fietsen als je hier bent. En dan in Thouraz: armpjes omhoog 🎉